شعبه ملک شهر (محله ناصر خسرو) واقع در منطقه 12 اصفهان

این منطقه با  10 محله، پس از منطقه 14 بیش ترین میزان آسیب­ های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. 40 درصد ساکنان این منطقه را افراد غیر بومی و مهاجر تشکیل می­ دهد.

بافت جمعیتی محله ناصر خسرو

تراکم جمعیت در این محله بسیار بالا است به ویژه جمعیت 0 تا 14 سال و همچنین شاهد رشد فرزندآوری بالا در میان اتباع هستیم. اکثر قومیت­های محله ناصر خسرو شامل فارس، لر، ترک (فریدن) و اتباع مهاجر افغانستانی هستند. 

گزارش مختصری از محله ناصرخسرو

روابط اجتماعی قوی بین ساکنان یکی از شاخص­های مهم محله ناصر خسرو است. به گونه­ ای که شناسایی و کمک به گروه­ های آسیب پذیر محله توسط خود ساکنان (با قومیت­های مختلف) بسیار بارز است. بی­کاری، نداشتن شغل دائم، اعتیاد و کمبود درآمد از جمله مسائلی است که برخی خانواده­ ها با آن درگیر هستند. تراکم جمعیت در این محله بسیار بالا است به ویژه جمعیت 0 تا 14 سال و همچنین شاهد رشد فرزندآوری بالا در میان اتباع هستیم. متاسفانه رشد پدیده طلاق نیز در محله احساس می­ شود. از جمعیت حدودا 13000 نفری محله ناصر خسرو، 400 نفر زن سرپرست خانواده هستند. بیشتر این بانوان عزیز مشغول به فعالیت­ های هنری مثل قالی بافی هستند و نیز دارای محصولات تولید خانگی می­ باشند که علاوه بر مصرف خانواده (کالای خود مصرف) گاهی برای آنها منبع درآمد نیز به حساب می­ آید. که البته انجمن چتر نیلی در توانمندسازی اقتصادی خانوار و برنامه ریزی برای حمایت از فروش محصولات  زنان سرپرست خانوار گام موثری برداشته است.

ناصر خسرو

راه های ارتباطی با دفتر محله ناصر خسرو

انجمن چتر نیلی با راه اندازی فروشگاه اینترنتی تحت عنوان مهر مارکت محصولات خانگی زنان سرپرست خانواده را به فروش می رساند و سود حاصل از آن را در اختیار خانواده ها قرار می دهد.